ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 清泉女学院大学・清泉女学院短期大学
  2. 大学人間学部研究紀要
  3. 第18号

Monitoring CEFR Implementation Through ELP Use - A Pilot Study

https://shinshu.repo.nii.ac.jp/records/46114
https://shinshu.repo.nii.ac.jp/records/46114
c25ea412-6864-4783-93c3-87b4f5ec9426
名前 / ファイル ライセンス アクション
/ https://seisen-jc.repo.nii.ac.jp/?action=repository_action_common_download&item_id=546&item_no=1&attribute_id=22&file_no=1
Item type Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-01
タイトル
タイトル Monitoring CEFR Implementation Through ELP Use - A Pilot Study
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル EPL活用から観察するCEFR実践の可能性
作成者(その他言語) バーチ, グレゴリー

× バーチ, グレゴリー

バーチ, グレゴリー

Search repository
富永, 裕子

× 富永, 裕子

富永, 裕子

Search repository
室井, 美稚子

× 室井, 美稚子

室井, 美稚子

Search repository
公開者(その他言語)
姓名 清泉女学院大学人間学部
書誌情報 清泉女学院大学人間学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Human Studies Seisen Jogakuin College

号 18, p. 1-10, 発行日 2021-03-15
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 CEFR(ヨーロッパ言語共通参照枠)
キーワード
主題Scheme Other
主題 ヨーロッパ言語ポートフォリオ
キーワード
主題Scheme Other
主題 Can Do リスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習者の自律
キーワード
主題Scheme Other
主題 Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)
キーワード
主題Scheme Other
主題 European Language Portfolio (ELP)
キーワード
主題Scheme Other
主題 ‘Can Do’ descriptors
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learner autonomy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The paper summarizes the implementation of a 2018 joint-research project and reports on the development, use, and reactions to ‘Can Do’ descriptors based on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) (Council of Europe (COE), 2001). These descriptors were used to define language learning goals for an EFL curriculum at a small Japanese university, and student progress in relation to these goals was monitored using a modified version of the European Language Portfolio (ELP). Results of a survey on students’ impressions of the ‘Can Do’ descriptors and ELP are presented and discussed.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は、2018年度共同研究プロジェクトの結果をまとめ、欧州評議会のヨーロッパ言語共通参照枠:CEFR(2001)に基づいた「能力記述文」の開発、活用、およびそれが学習者に与える影響について報告する。各学習段階に合わせたこの「能力記述文」を、日本の小規模な大学に導入し、英語教育課程において各授業の学習目標を明確にするために活用した。目標設定が学生にどのような影響を与えるかを、ヨーロッパ言語ポートフォリオ(ELP)の修正版を用いて観察し、「能力記述文」とELPの効果については、調査データをもとに考察した。
日付
日付 2021-03-15
日付タイプ Created
資源識別子URI
識別子 http://id.nii.ac.jp/1048/00000524/
識別子タイプ URI
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-3632
処理レコードID(総合目録DB)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12718532
権利
権利情報 CC BY-NC-ND
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:51:55.121047
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3